Edutainment w biznesie, czyli jak wykorzystać siłę uczenia nieformalnego

Piąty element

Drukuj PDF

Szanowni Państwo,

Czy zależy Wam na tym, by Wasza firma uczyła się szybciej niż konkurencja? Wiecie, jakie cechy powinna mieć, ale zastanawiacie się, jak je wykształcić?

Jeżeli tak, zapraszamy na cykl interaktywnych spotkań organizowanych przez Klaster Edutainment i firmę Exprofesso pt.:

Przewodnią ideą naszych spotkań jest odkrywanie organizacji uczących się. Mapą w naszej podróży będzie idea Petera Senge'a, który wskazał pięć kluczowych elementów organizacji uczącej się: mistrzostwo osobiste, funkcjonowanie modeli myślowych, wspólną wizję organizacji, uczenie się w zespołach, oraz - łączące te dyscypliny - myślenie systemowe. Tę pasjonującą podróż odbędziemy ścieżkami tych dyscyplin, a jej zwieńczeniem będzie doświadczenie wszystkich pięciu elementów w symulowanym świecie organizacji ? podczas gry strategicznej. Na każdym etapie, podróżując z naszymi charyzmatycznymi przewodnikami, odczujecie Państwo siłę możliwości, jakie daje edutainment.

 

Spotkania dedykowane są menedżerom i specjalistom z działów HR.
Serdecznie zapraszamy do udziału!

Szczegóły w zakładce Działania Klastra ? Konferencje i seminaria

Zapisz się: www.exprofesso.pl/konferencja

 

Zapytania ofertowe

Drukuj PDF

Szanowni Państwo!

Zwracamy się z prośbą o przedstawienie oferty handlowej na planowany zakup zewnętrznej usługi doradczej związanej z opracowaniem planu rozwoju powiązania oraz jego ekspansji ( przeprowadzenie badania rynku, analiza trendów w branży, perspektywy rozwoju sektora szkoleniowego).

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami w zakładce - zapytania ofertowe.

Dziękujemy!

 

Naczynia połączone

Drukuj PDF

 

Naczynia połączone (Klaster Edutainment)

Dane GUS dotyczące bezrobocia wśród studentów są dramatyczne. Średnio co piąty absolwent nie może znaleźć pracy, a jeżeli już znajdzie to zarabia nawet poniżej 1000PLN! Kiedyś studia były przepustką do lepszego stanowiska i kariery, co stało się dzisiaj?

Praca dla wybranych?

Pierwszą odpowiedzią na pytanie o przyczyny, która się nasuwa, jest problem nałożenia się dwóch niekorzystnych zjawisk na rynku pracy: wyżu demograficznego i kryzysu. Absolwentów jest za dużo, firmy ograniczają zatrudnianie (nie wiedząc, jaka przyszłość czeka ja za kilka miesięcy) i koło się zamyka. Jednak to jedno, proste wytłumaczenie nie pozwala zgłębić tematu. A przyczyny tego stanu tkwią znacznie głębiej. Podstawą wszystkich tych zjawisk jest brak współpracy między biznesem i uczelniami i rodzące się z tego rozbieżności co do oczekiwań rynku pracy, profilu kandydata oraz poszukiwanych umiejętności i kompetencji. Sam dyplom przestał już wystarczać na rynku. Dla pracodawców bardziej interesujące jest to, co kandydat potrafi rzeczywiście zrobić, a nie ile przyniósł ze sobą certyfikatów i innych ?papierków?. Cóż bowiem z pracownika z dyplomem z języka niemieckiego, który nie potrafi przeprowadzić rozmowy telefonicznej w tym języku? Rozbieżności widać również w wiedzy absolwentów ? niejednokrotnie to, czym mają nabite głowy po studiach nie przekłada się na to, co chcieli by w nich znaleźć pracodawcy. I tak, mamy przekonanych o swoich wysokich umiejętnościach młodych ludzi, którzy nie rozumieją, dlaczego znajomość teorii polityki, czy pedagogiki przedszkolnej nie robi na pracodawcy wrażenia, a przeszkadza mu brak umiejętności obsługi faksu i zredagowania poprawnego stylistycznie, oficjalnego pisma.

Współpraca popłaca

Najszybciej z tym problemem poradziły sobie uczelnie oferujące studia techniczne. Ich studenci pracują już w trakcie studiów, poznając tajniki rzeczywistej (nie wyimaginowanej!) pracy na danym stanowisku, uczelnie dbają o wymianę know-how i kontakty z biznesem, współorganizując wspólne kursy, stypendia i konkursy. Taka polityka przynosi profity ? po studiach absolwent wychodzi z praktycznymi kompetencjami, często po odbyciu stażu lub praktyki ? nie jest ?zielony? i nie trzeba go wdrażać ?od zera? do pracy w firmie. Uczelnia również zyskuje ? pomijając wszystkie rankingi ścieżek kariery absolwentów, może im zaoferować to, co rzeczywiście jest potrzebne na rynku. Ponieważ pomysł jest przyszłościowy, tworzone są specjalne strefy, nazywane klastrami, gdzie wiedza swobodnie przepływa między światem biznesu i nauki.

Klaster Edutainment w Krakowie

Również w Krakowie realizowany jest tego typu projekt. Klaster edutainment ma na celu nawiązanie współpracy między biznesem i uczelniami i wymianę doświadczeń, które wpłyną na zmiany programów nauczania. Innowacyjne metody nauczania oparte o edutainment (połączenie rozrywki z nauką) od lat stosowane są z powodzeniem w biznesie (m.in. w szkoleniach przy wykorzystaniu gier strategicznych i symulacyjnych). Teraz, dzięki temu projektowi, metoda ta zostanie zaprzęgnięta do inwestowania w kapitał ludzki, postrzegany przez pryzmat wiedzy, informacji i mobilności, który staje się podstawą organizacji uczących się. W ramach klastra powstanie siedem nowych gier strategicznych, do wykorzystania na rzecz rozwoju pracowników. Klaster umożliwi również prowadzenie wspólnych projektów badawczych, rozwojowych oraz uzyskanie wyspecjalizowanej, praktycznej wiedzy fachowej. Różne doświadczenia uczestników i warunki w których funkcjonują (uczelnie, MSP, administracja samorządowa) pozwolą lepiej wykorzystać interdyscyplinarną wiedzę i zrozumieć punkt widzenia drugiej strony. A stąd już krok do dalszej, długofalowej współpracy. Szkoda, że nie ma więcej tego typu inicjatyw, ale cóż, nie od razu Rzym zbudowano?

Tekst: Agata Motyl

 

 

Konkurs na gry biznesowe!

Drukuj PDF

Lider Klastra Edutainment, firma M.M. Druk Serwis ogłasza konkurs na opracowanie symulacji  biznesowych, które będą zakupione w ramach realizacji projektu, co w bezpośredni sposób przyczyni się do rozwoju Klastra, popularyzacji idei edutainment oraz pozyskania doświadczeń do tworzenia innowacyjnego systemu nauczania dla małopolskich ośrodków akademickich. Każda gra będzie dotyczyła innej tematyki. Ponadto wspomniane symulację będą narzędziem do rozwijania produktów Klastra, które następnie będą oferowane na rynku.

Przewidywane obszary tematyczne, które będą podejmowane w ramach nabywanych symulacji będą związane z kształtowaniem najlepszych praktyk biznesowych w takich obszarach jak:

  1. Zarządzanie strategiczne,
  2. Zarządzanie sprzedażą i marketingiem,
  3. Zarządzanie produkcją,
  4. Lean Management, czyli "szczupłe zarządzanie"
  5. Zarządzanie zasobami ludzkimi
  6. Zarządzanie projektem
  7. Kierowanie zespołem

Parametry nabywanych symulacyjnych gier biznesowych:

  1. Liczba szkolonych osób ? przewidujemy szkolenie od 8 do 60 osób
  2. Liczba szkolonych grup ? od 3 do 30
  3. Czas trwania szkolenia ? od 3 godzin do 5 dni.
  4. Stosowane narzędzia ? komputery/plansze.

Cechy symulacji biznesowych:

  1. Wysoka skuteczność edukacyjna przekazywanej wiedzy,
  2. Odwzorowanie uwarunkowań biznesowych, rynkowych, gospodarczych,
  3. Symulacja prowadzona na zasadzie rywalizacji.

Zainteresowanych prosimy o kontakt;
M.M. Druk Serwis Sp. z o.o.
32-050 Skawina
ul. Józefa Piłsudskiego 73
tel. +48 (12) 252 77 77
fax +48 (12) 252 77 70
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Podpisanie umowy

Drukuj PDF

11 maja br. Tomasz Marczewski, reprezentujący firmę M.M. Druk Serwis ? koordynatora Klastra Edutainment podpisał umowę z Małopolskim Centrum Przedsiębiorczości. Umowa o dofinansowanie projektu w ramach II Osi Priorytetowej Gospodarka regionalnej szansy Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 jest przypieczętowaniem decyzji o przyznaniu środków na realizację projektu ?Utworzenie specjalistycznego centrum szkoleniowo-badawczego przez Klaster Edutainment w celu rozwoju innowacyjnych form edukacji kadr dla biznesu?.


Integralną częścią umowy jest harmonogram rzeczowo-finansowy, określający kolejne etapy realizacji projektu. Obecnie Koordynator wraz z Członkami Klastra są na etapie poszukiwań nieruchomości, w której będzie prowadzona działalność szkoleniowo-konferencyjna oraz badawczo-rozwojowa. Lokal będzie też służył planowaniu i podejmowaniu  wspólnych działań, które mają na celu zwiększenie integracji członków powiązania, transfer  do Klastra unikalnej wiedzy oraz wymianę doświadczeń i kontaktów biznesowych. Pozyskany w ten sposób efekt synergii stanowić będzie kompleksowe i optymalne zaplecze dla realizowanego projektu, co  zagwarantuje jego wysoką efektywność zarówno w zakresie wdrażania, jak również  realizowania założonych wskaźników oraz celów.

 

Pozytywna ocena merytoryczna

Drukuj PDF

Z ogromna radością informujemy, że nasz projekt:  ? Utworzenie specjalistycznego centrum szkoleniowo ? badawczego przez Klaster Edutainment w celu rozwoju innowacyjnych form edukacji kadr dla biznesu? w wyniku przeprowadzonej przez Komisję Oceny Projektów  oceny merytorycznej uzyskał 65 punktów tj. 90,28 % maksymalnej liczby punktów! Tym samym projekt został umieszczony na podstawowej liście projektów, które otrzymują dofinansowanie.

 


Strona 9 z 11