Edutainment w biznesie, czyli jak wykorzystać siłę uczenia nieformalnego

Ku Nowym Horyzontom

Drukuj PDF

Przez dwa dni (18-19 września 2014r.) Berlin gościł przedstawicieli europejskich klastrów, którzy tłumnie zjechali na konferencję BSR Stars Cluster To Cluster Conference And Matchmaking "Ku Nowym Horyzontom". Choć odbyła się ona dopiero drugi raz, zdążyła sobie wypracować wielką renomę - budynek Ministerstwa Gospodarki i Energetyki Niemiec pękał w szwach! Liczba uczestników przekroczyła ponad 230 osób...

Wśród gości tego prestiżowego wydarzenia nie mogło zabraknąć Klastra Edutainment, reprezentowanego przez Monikę Dymacz-Kaczmarczyk.

Imprezę klastrową podzielono na dwie części. Jedna z nich poświęcona była wykładom i warsztatom promującym ideę klastrów, ale też poruszającym m.in. kwestię sposobu finansowania projektów. W dużej mierze konferencja opierała się jednak na spotkaniach partnerskich, mających umożliwić uczestnikom nawiązanie realnej współpracy.

Misją Moniki było dotarcie do takich klastrów, które widzą potencjał w stosowaniu nowoczesnych narzędzi edukacyjnych w szkoleniach.

Rozmowy w cztery oczy toczyły się na specjalnych sesjach kooperacyjnych. Klaster Edutainment spotkał się m.in. z Vantaa Innovation Institute z Finlandii, Areną USUS z Norwegii, Gothia Innovation AB ze Szwecji, Screen Brussels, a także z Rzeszowskim Uniwersytetem Technologicznym.

Oferta Klastra Edutainment spotkała się ze sporym zainteresowaniem. Swój program edukacyjny chce wzbogacić o nasze gry m.in. Uniwersytet Rzeszowski. Również Belgowie (Pepper Games) entuzjastycznie odnieśli się do rozwiązań stosowanych przez nasz Klaster. Pepper Games to organizacja non-profit, która promuje społeczne spotkania poprzez gry.

Jak widać, symulacje to nie tylko chwilowy trend; to już nasza rzeczywistość. Przyszłość należy do gier?!

 

ISAGA SUMMER SCHOOL 2014

Drukuj PDF

18-23 sierpnia 2014

ISAGA czyli Międzynarodowe Stowarzyszenie Gier i Symulacji (International Simulation and Gaming Association) jako jedna z najstarszych organizacji w dziedzinie gier i symulacji corocznie organizuje tygodniowe warsztaty w ramach Summer School.

W ciągu tygodnia intensywnej nauki  podczas wyjazdu na  Holenderski Uniwersytet  TU Delft (University of Technology) uczestnicy programu zapoznają się z zagadnieniem projektowania gier szkoleniowych, symulacyjnych i biznesowych. Uczą się praktycznych rozwiązań, oraz od kuchni poznają twórczy proces projektowania gier z różnych punktów widzenia, by pod koniec warsztatów pod okiem profesjonalistów samodzielnie zaprojektować  grywalną platformę.

W tym roku sierpniowe warsztaty odbywały się w uroczym miasteczku w pobliżu Rotterdamu na terenie Uniwersytetu TU Delft w gronie 35 uczestników z różnych krajów.

Agenda i program warsztatów dzielił nasze dni szkoleniowe na dwie fazy. W pierwszej słuchaliśmy wykładów 11 prelegentów  - profesorów prestiżowych Uczelni, oraz praktyków i osobistości kilku doświadczonych firm z branży projektowania gier ( m.in. z Holandii, Austrii, Australii, USA, Niemiec , Polski). Wspólnie zgłębialiśmy teoretyczną wiedzę z zakresu tworzenia i budowania gier. Jako, że Summer School działa w tzw. duchu ?oficina? ? czyli takim sposobie nauki, który zakłada specyficzne relacje trener\wykładowca ? kursant w atmosferze wzajemnej wymiany doświadczeń poznawaliśmy tajniki dziedziny gier.

Drugą część dnia wypełniały nam praktyczne, multidyscyplinarne zadania i realizacje poszczególnych projektów rozdzielonych między drużyny. Każda z drużyn, w międzynarodowym składzie zmagała się z realnie postawioną sytuacją, problemem, który trzeba było przekuć w grę symulacyjną.  Proces twórczy i kreacja były nie lada wyzwaniem. Innowacyjność i twórcze podejście podbudowane solidną wiedzą teoretyczną z wykładów, jak i wsparcie trenerów pozwoliły każdemu z uczestników Summer School rozwinąć umiejętności praktyczne. Ufam ,że wielu z nas wykorzysta je w swojej codziennej trenerskiej pracy, ja na pewno. Wspominam tegoroczne warsztaty Summer School jako wartościowy, wyjątkowy, praktyczny sposób zgłębiania fachowej wiedzy trenerskiej. Poza intensywną nauką wspólnie z uczestnikami miło spędziliśmy czas podczas wizyty w słynnym holenderskim Parku Miniatur Madurodam w Hadze podziwiając niezwykłe repliki architektoniczne, oraz relaksując się na pięknej plaży Scheveningen.

 

Piszą o Nas

Drukuj PDF

W czerwcowym wydaniu miesięcznika Uniwersytetu Ekonomicznego ukazał się krótki artykuł o idei Klastra. Zapraszamy do lektury :)

http://issuu.com/uek_krakow/docs/kurier_nr_59

 

Nowatorskie programy nauczania kadr dla biznesu

Drukuj PDF

W dniu 16 czerwca członkowie Klastra Edutainment  gościli przedstawicieli Uczelni Wyższych w swojej siedzibie na spotkaniu p.t.

Nowatorskie programy nauczania kadr dla biznesu

Warsztat moderacyjny miał na celu wypracowanie założeń i obszarów tematycznych do gier. Zebrani goście podjęli  dyskusję, której efektem będzie wypracowanie koncepcji ankiety, która ma na celu zebranie informacji na temat przystosowania symulacyjnych gier biznesowych do kształcenia na uczelniach. Otrzymaliśmy wiele ciekawych wskazówek. Wszystkim gościom serdecznie dziękujemy za udział.

 

Nowoczesne metody nauczania

Drukuj PDF

W dniu 22 maja w imieniu zespołu projektowego ?GRYF?  realizowanego przez Wyższą Szkołę Europejską oraz Buskerud and Vestfold University  członkowie Klastra zostali zaproszeni na   moderowane spotkanie grupowe, które poprowadziła pani Agata Anacik z Centrum Badań i Analiz WSE.

Spotkanie poświęcone było nowej specjalności realizowanej w języku angielskim i skierowanej do studentów Lingwistyki studiów magisterskich. Omawiane były zagadnienia programu nauczania w kontekście oczekiwań, preferencji oraz potrzeb pracodawców. Ze względu na fakt iż program studiów obejmuje innowacyjne metody nauczania (grywalizacje, edutainment) wykorzystujące gry strategiczne Klastra Edutainment jest nam niezmiernie miło oznajmić  iż kolejna Uczelnia praktykuje tą nowatorską metodę nauczania a my tym samym dokładamy mała cegiełkę do wspólnego celu jakim jest wykształcenie młodych ludzi na poziomie europejskim.

 

Nowy produkt Klastra 'Archipelag kompetencji' program rozwoju kompetencji managerskich

Drukuj PDF

O projekcie?

Co sprawia, że spośród setek i tysięcy firm, żeglujących po nie zawsze przewidywalnym rynku, tylko część osiąga wyznaczone cele, unikając spektakularnych katastrof lub powolnego osiadania na mieliźnie? Wśród czynników decydujących o sukcesie, dwa odgrywają wiodącą rolę: sprawny system funkcjonowania organizacji oraz kompetentni pracownicy. Te właśnie czynniki uczyniliśmy fundamentem naszego innowacyjnego projektu.

 


Strona 4 z 11